728x90 AdSpace

­
Latest News
Thứ Tư, 19 tháng 12, 2012

Sin Ruta (2012)

no-directionSin Ruta (2012)
Without Direction

Director: Luis Fernando Midence
Writers: Luis Fernando Midence (story), Luis Fernando Midence
Genre: Short movie
Country: Guatemala
Language: English, Spanish
Year: 2012
Duration: 21 min

Stars: Juan Pablo Asturias, Andrea Castillo and Pablo Castillo




srSin Routa ( Bez izlaza) je kratki film o dva mladića koja su se našla u suprotnim smjerovima. Teo je gay, muzičar u malo mjestu u Gvatemali, ponižavan na razne načine zbog svoje seksualne orjentacije. Jedini spas vidi u odlasku u USA.  Jednom prilikom nakon što je brutalno pretučen završava u bolnicu i tu susreće američkog doktora koji se krije od američkih federalnih vlasti zbog nesrećnog slučaja kada je kao doktor početnik prouzrokovao smrt pacijenta. I jedan i drugi traže način da se izvuku iz naizgled bezizlazne situacije i započnu novi život.
Dešava nam se u životu da upadnemo u situacije iz kojih ne vidimo izlaz. Osjećaj odbačenosti i poljuljano samopouzdanje, gubitak najdražih i slični teški momenti se uvjek mogu prevazići. Ponekad radikalnim odlukama kao na primjer odlazak u drugu državu ili drugi grad, a ponekad suočavanjem sa problemima koji su nas zadesili i traženjem pomoći od onih kojima možemo vjerovati.
I sam sam upadao u teške situacije. Film me je podsjetio na dane kada sam odlučio da preselim u drugu državu. Prijatelj sa kojim sam provodio dane i noći nije imao snage da me odveze do granice iza koje me je čekao voz sa kartom u jednom smjeru.Pozvao sam čovjeka sa kojim sam bio u vezi prije njega. Bez riječi je došao po mene, ukrcali smo kofere u njegov auto i zaputili se prema granici. U tišini smo razmjenili ono što osjećamo. Gorčina, tuga i strepnja nisu dozvoljavali da progovorim.
sin-ruta-fi
sin-rutaSin Ruta is a two-way narrative attempting to open up the discussion on illegal migration across two worlds and reflect on social issues in smaller countries. Teo is a gay musician from the southeastern region of Guatemala, who longs to go to America. On his way to Mexico he is brutally attacked after a group of men discover he’s gay and ends up in the hospital of a small town. There he meets Ray, an American doctor, who abandoned his country after accidentally killing one of his patients. The fate of each of the characters is altered after they meet, challenging their beliefs about the ideal country and questioning their decisions for fleeing. While Teo wonders whether things will actually be better for him in the US, Ray finds himself having to flee once again after almost killing another patient.


  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 nhận xét:

Đăng nhận xét

Item Reviewed: Sin Ruta (2012) Rating: 5 Reviewed By: Unknown